Spicy Overnight Oats met bosvruchten

zondag, mei 21, 2017


Overnight oats zijn mijn go-to ontbijtje, zéker als ik een drukke dag voor de boeg heb waarin ik eigenlijk geen tijd heb om ontbijt klaar te maken. En dat is nou het handige van overnight oats: je maakt ze de avond ervoor klaar en 's ochtends haal je het uit de koelkast en voegt er vervolgens wat topping naar keuze aan toe. Zo simpel, variabel, en oh zo lekker.

Variëren en uitproberen wat betreft overnight oats vind ik zo ontzettend leuk! Zeker als je iets doet waarvan je meteen denkt: waarom deed ik dat nou niet eerder?! In mijn geval was dat het toevoegen van òf cayenne peper òf chilivlokken aan mijn overnight oats, en zelfs een snufje peper. Vaak als ik een smoothie maak voeg ik daar ook òf het een òf het ander aan toe, aangezien ik best wel hou van een beetje een pittig ontbijt. Het geeft ook nog eens een 'wake-up boost'. Ik besloot het ook eens te proberen met mijn overnight oats en sindsdien eet ik het eigenlijk niet zonder cayenne peper, peper of chilivlokken meer!

Het klinkt misschien ietwat vreemd om iets wat pittig is en/of een snufje peper toe te voegen aan je (zoete) overnight oats, maar ik kan het echt iedereen aanraden. De peper bijvoorbeeld haalt de zoete smaak naar boven, en in het geval van de bosvruchtjes in dit ontbijtje was dat echt hemels.

Kortom: een heel zonnig, gezond en licht pittig ontbijtje voor een goede "wake up" boost!

Ingrediënten
  • 1 doosje diepvries bosvruchten
  • 1 kopje havermout
  • 1 kopje amandelmelk
  • 1 handje Goji bessen
  • grof gehakte amandelen
  • cayenne peper of chilivlokken (of beide)
  • versgemalen zwarte peper naar smaak
Doe in een kom de havermout.

Meng de amandelmelk met een handje bosvruchten in een blender en blend tot een gladde massa.

Meng het amandelmelk-bosvruchtenmengsel met de havermout en roer goed. Voeg eventueel nog wat amandelmelk toe tot je de gewenste dikte hebt.

Dek het af en zet het in de koelkast.

Haal het de volgende ochtend uit de koelkast en doe er nog wat bosvruchten op, wat goji bessen en de grof gehakte amandelen.

Voeg er vervolgens naar smaak wat cayenne peper of chilivlokken aan toe, en vervolgens wat versgemalen zwarte peper.

Heerlijk!


You Might Also Like

0 reacties

Populaire posts

BlogSociety